Czym jest platforma Robot Cache?

Czym jest platforma Robot Cache?

2025-10-06 0 przez Gierkowa redakcja

Robot Cache to była platforma cyfrowej dystrybucji gier PC, założona przez Briana Fargo, twórcę serii Fallout i Wasteland.
Projekt powstał z ideą, by gracze mogli odsprzedawać cyfrowe gry, co miało odróżnić Robot Cache od takich gigantów jak Steam czy Epic Games Store.

Platforma wykorzystywała elementy technologii blockchain, a użytkownicy mogli zdobywać tzw. IRON – wewnętrzną walutę – np. przez udostępnianie mocy komputera.
W 2019 roku wielu graczy kojarzyło Robot Cache dzięki darmowym tytułom, m.in. Torment: Tides of Numenera.


Co się stało z Robot Cache?

W 2025 roku projekt został zamknięty.
Według oficjalnego raportu do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych (SEC), firma Robot Cache US Inc.:

  • zmieniła nazwę na Cloudhands Inc. (marzec 2025),
  • zlikwidowała hiszpańską spółkę Robot Cache S.L. (listopad 2024),
  • i całkowicie porzuciła branżę gier.

W 2024 roku przychody platformy wyniosły zaledwie 532 USD, przy stracie 3,4 mln USD.
W praktyce oznacza to koniec Robot Cache jako sklepu z grami.


Co robi teraz Cloudhands Inc.?

Firma skupia się obecnie na nowym projekcie o nazwie Cloudhands.ai – to platforma poświęcona sztucznej inteligencji (AI).
Zamiast sprzedawać gry, nowy serwis ma umożliwiać:

  • publikowanie i sprzedaż narzędzi AI,
  • korzystanie z mikropłatności w systemie Cloud Credits™,
  • odkrywanie nowości w AI w ramach społeczności i marketplace’u.

To całkowity pivot z gier w stronę technologii AI.


Krótkie podsumowanie historii Robot Cache

RokWydarzenie
2018Powstanie Robot Cache US Inc. (Brian Fargo).
2019Beta, darmowy Torment: Tides of Numenera.
2023Globalne uruchomienie platformy.
2024Przychód tylko 532 USD, spółka S.L. zlikwidowana.
2025Zmiana nazwy na Cloudhands Inc., koniec działalności w grach.

🔎 Źródła

  • U.S. SEC – Form 1-K, Cloudhands Inc., 29.04.2025
  • PurePC.pl – Robot Cache chce odmienić przyszłość cyfrowych gier…
  • Archiwum RobotCache.com
Udostępnij: